Tietosuojaseloste
Päivitetty: 6.10.2025
1. YLEISTÄ
Tässä tietosuojaselosteessa kuvataan, kuinka Perhehoitokumppanit Suomessa Oy (jäljempänä ”rekisterinpitäjä”, ”me”) käsittelee henkilötietoja, joita kerätään verkkosivujemme yhteydenottolomakkeiden kautta. Käsittelemme henkilötietoja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (EU 2016/679, ”GDPR”) mukaisesti.
Tämä seloste koskee henkilöitä, jotka:
- jättävät yhteystietonsa verkkosivujen lomakkeella saadakseen lisätietoa sijais- tai tukiperhetoiminnasta
 - ilmoittautuvat infotilaisuuksiin
 - tilaavat uutiskirjeen
 - sekä henkilöitä, joiden yhteydenotto voi johtaa rekrytointiprosessiin perhehoitoon tai tukiperhe- ja sijaishoitajatoimintaan liittyen.
 
2. REKISTERINPITÄJÄ
Perhehoitokumppanit Suomessa Oy
Sähköposti: info@perhehoitokumppanit.fi
3. KÄSITELTÄVÄT HENKILÖTIEDOT
Keräämme seuraavia henkilötietoja:
- Nimi
 - Sähköpostiosoite tai puhelinnumero
 - Asuinpaikkakunta
 - Mahdolliset lisätiedot, joita henkilö antaa vapaamuotoisesti (esim. kiinnostuksen kohteet, kokemukset, motivaatio)
 
4. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN TARKOITUKSET JA OIKEUSPERUSTEET
Käsittelemme henkilötietoja seuraaviin tarkoituksiin:
- Yhteydenotto henkilöihin, jotka ovat kiinnostuneita sijais- tai tukiperhetoiminnasta
 - Infotilaisuuksiin ilmoittautumisten hallinta
 - Uutiskirjeiden lähettäminen
 - Rekrytointiprosessien käynnistäminen ja hallinta (esim. yhteydenotto potentiaalisiin sijais- tai tukiperheisiin)
 
Käsittelyn oikeusperuste on rekisteröidyn suostumus (GDPR 6 artikla 1 a kohta) ja mahdollisesti oikeutettu etu (GDPR 6 artikla 1 f kohta), mikäli yhteydenotto johtaa rekrytointiin tai sopimusvalmisteluihin.
5. HENKILÖTIETOJEN LÄHTEET
Henkilötiedot saadaan suoraan rekisteröidyltä verkkosivujen lomakkeiden kautta.
6. HENKILÖTIETOJEN VASTAANOTTAJAT
Henkilötietoja käsittelevät vain Perhehoitokumppanit Suomessa Oy:n nimetyt työntekijät. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille ilman rekisteröidyn suostumusta, ellei lainsäädäntö toisin vaadi.
Rekrytointiin liittyvissä tapauksissa henkilötietoja voivat käsitellä myös rekrytointiin osallistuvat nimetyt työntekijät ja mahdolliset yhteistyökumppanit, mikäli rekisteröity on antanut siihen suostumuksensa.
7. HENKILÖTIETOJEN SIIRTO EU/ETA-ALUEEN ULKOPUOLELLE
Henkilötietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
8. HENKILÖTIETOJEN SÄILYTYSAIKA
Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan kuin se on tarpeen yhteydenottojen, infotilaisuuksien tai uutiskirjeiden toimittamisen kannalta.
Rekrytointiin liittyviä tietoja säilytetään enintään 12 kuukautta yhteydenotosta, ellei rekisteröityä valita toimintaan tai ellei lainsäädäntö edellytä pidempää säilytystä.
9. REKISTERÖIDYN OIKEUDET
Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet:
- Oikeus saada pääsy omiin tietoihinsa
 - Oikeus pyytää tietojen oikaisua tai poistamista
 - Oikeus rajoittaa tai vastustaa tietojen käsittelyä
 - Oikeus peruuttaa suostumus milloin tahansa
 - Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle (tietosuojavaltuutetun toimisto)
 
10. YHTEYDENOTOT
Tietosuojaan liittyvissä kysymyksissä ja oikeuksien käyttämiseksi voit olla yhteydessä:
Kimmo Toppari
Talous- ja henkilöstöjohtaja
kimmo.toppari@avosylin.fi
11. MUUTOKSET TIETOSUOJASELOSTEESEEN
Päivitämme tätä tietosuojakäytäntöä tarvittaessa, esimerkiksi jos alamme käsitellä henkilötietojasi uudella tavalla, jos selkeytämme tietoja entisestään tai jos se on tarpeen sovellettavien tietosuojalakien noudattamiseksi.
Kehotamme sinua tarkistamaan tämän sivun säännöllisesti muutosten varalta. Voit aina tarkistaa tämän sivun ylälaidasta, milloin tämä tietosuojakäytäntö on viimeksi päivitetty.